HJK uudisti lipunmyyntijärjestelmänsä tanskalaisen kumppanin NewC:n kanssa

Kuva: Juha Tamminen

HJK uudisti lipunmyyntijärjestelmänsä tanskalaisen kumppanin NewC:n kanssa

11.2.2021

Hallitseva Veikkausliigan mestari HJK haluaa tarjota faneille ja sponsoreille uudistetun, digitaalisen tavan hankkia liput ja elää seuran mukana.

Klubi on valinnut tanskalaisen NewC:n uudeksi digitaaliseksi palveluntarjoajakseen. Yhteistyösopimus pitää sisällään uuden lipunmyyntijärjestelmän, älykkään kulunvalvontajärjestelmän, tilauspohjaisen kausikorttipalvelun ja muita digitaalisia palveluita kuten älykkään asiakasdatan käytön. Kumppanuuden mukanaan tuomat parannukset tähtäävät Klubin sidosryhmien kokemuksen parantamiseen sekä pelipäivinä että niiden ulkopuolella.

– Uutta järjestelmään on lähdetty jalkauttamaan vaihe vaiheelta tuoden aluksi perinteiset kausikortit myyntiin. Tulevaisuudessa tuomme mukaan uusia ominaisuuksia, kuten tilauspohjaisen kausikorttimallin. Tämä kehitystyö vie kuitenkin oman aikansa ja on tullut osittain myös jäädäkseen, sillä viestinnässä ja fanien palvelemisessa ei mielestämme saakaan koskaan kokea olevansa perillä, HJK:n tuore kaupallinen johtaja Sirja Luomaniemi toteaa.

– NewC:n myötä syntyy ensimmäistä kertaa yksi yhteinen alustan koko HJK-yhteisölle. Järjestelmä tulee mahdollistamaan jouhevamman ja paremman kommunikaation kaikkien sidosryhmiemme kanssa. Kannattajiemme näkökulmasta uusi lipunmyyntijärjestelmä mahdollistaa tulevaisuudessa myös pääsyn lähemmäs seuraa erilaisten kohdennettujen sisältöjen myötä. Uudistus on toki vasta alussa, joten töitä on vielä paljon tehtävänä. Koemme tärkeäksi, että NewC on joustava kumppani, joka tarkastelee lipunmyyntiä osana koko seurayhteisön kulttuuria ja sen kehitystä. Meillä on yhteistyön myötä mahdollista myös jalkauttaa maailmalla toimiviksi koettuja käytäntöjä, Luomaniemi summaa.

Yhteistyö NewC:n kanssa ei tapahtunut yhtäkkiä, vaan oli perusteellisen taustatyön ja monien suositteluiden tulos.

– Selvityksemme aikana vaikutuimme saamistamme suosituksista ja NewC:n kansainvälisistä saavutuksista muiden seurojen kanssa. Vaikka kumppanuutta on kestänyt vasta muutama viikko, uskomme jo nyt, että he todella auttavat meitä tekemään suuren digitaalisen harppauksen. Olemme todella innoissamme yhdistäessämme voimamme NewC:n kanssa, HJK:n toimitusjohtaja Aki Riihilahtisanoo.

NewC:lle yhteistyösopimus Suomessa, tuhansien järvien maassa, on jo kuudes maa sen jälkeen, kun yritys asetti kunnianhimoisen kasvutavoitteensa kaksi vuotta sitten. Kansainvälinen lipunmyyntiratkaisua tarjoava yritys toimii tällä hetkellä Brasiliassa, Englannissa, Walesissa, Ruotsissa, Tanskassa – ja nyt Suomessa.

– Lanseerasimme kasvustrategian vuonna 2018 ja iloksemme näemme sen nyt toteutuvan käytännössä. HJK:n myötä uuden maan ja uuden kunnianhimoisen seuran lisääminen portfolioomme tuntuu mahtavalta ja motivoi meitä matkallamme eteenpäin, kommentoi NewC:n kehitysjohtaja Tim Berggen.

Linkki kopioitu