HJK-luotsi Joonas Rantanen ei säästellyt - "Päivänselvää, ettei asioita ole tehty hyvin"
HJK:n hyvä tulosvire katkesi kuin seinään lauantaina kotona KuPS:aa vastaan kärsityn 0-4-tappion myötä.
Klubin ilta vaikeutui jo ottelun alussa jouduttuaan miehen alivoimalle ennen vartin täyttymistä pelikellossa. Vieraat eivät jättäneet ylivoimaansa hyödyntämättä, vaan veivät pisteet mennessään.
Sinivalkoisin värilasien takaa päivän ainoaksi ilonaiheeksi jäi tähänastisen Veikkausliiga-kauden ennätysyleisö kotipelissä, 6 748 katsojaa. Päävalmentaja Joonas Rantanen tiivisti tunnelmat ottelunjälkeisessä mediatilaisuudessa:
– Jos häviää noilla lukemilla kotona, niin on päivänselvä homma, ettei asioita ole tehty hyvin, eikä se tunnu hyvältä.
Rantanen on harmissaan, että todellista tasonmittausta ei kohtaamisesta saatu aikaisen ulosajon myötä.
– Odotin kovasti tätä peliä, koska olemme kesäkuun aikana vieneet pelaamista parempaan suuntaan, ja olisin halunnut nähdä hyvää joukkuetta vastaan, miten pystymme pelaamaan kotikentällä. Oli luottavainen olo siihen, että olemme nyt parempia kuin mitä olimme keväällä Kuopiossa, ja se jäi näkemättä.
– Nyt meidän pitää tosi nopeasti kääntää katse keskiviikkoon, iso ja tärkeä peli, Rantanen sanoo viitaten ensi viikon Suomen Cupin välierään Ilvestä vastaan.