Tasapeli ei täysin tyydyttänyt AC Oulua - "Nostimme kuitenkin tasoamme ja se ilahduttaa"
AC Oulun ja Raatin yhteinen voittotaika katkesi lauantaina, kun FC Lahti pakotti Laivastonsiniset 1–1 (0–0) -tasapeliin.
Tasapelikin piti kuitenkin huolta siitä, että Raatti säilyy edelleen valloittamattomana linnakkeena muille Veikkausliigajoukkueille, sillä kotikentällään AC Oulu ei ole vieläkään hävinnyt ottelun ottelua kuluvalla kaudella.
– Kyllähän me haluamme kotipelit voittaa, joten siinä mielessä tämä tulos ei tyydytä, pureskeli AC Oulun päävalmentaja Mikko Isokangas lopputulosta.
– Täytyy myös pystyä katsomaan kuitenkin myös tuloksen taakse ja itse siihen pelaamiseen. Nostimme tässä pelissä tasoamme kahteen edelliseen otteluun verrattuna ja se ilahduttaa, Isokangas jatkoi.
Lauantaina 2664 katsojaa pääsi todistamaan kiihkeän fyysistä jalkapallonäytelmää, jossa ratkaisut nähtiin vasta ottelun toisella puoliajalla.
FC Lahti siirtyi yöttömän yön iltavaloissa 1–0-johtoon ottelun 73. minuutilla, kun Cristobal Montiel tuikkasi pelipallon lähietäisyydeltä AC Oulun maaliin.
Viisi minuuttia myöhemmin Raatti huokasi ensin ilosta ja sen jälkeen helpotuksesta. Iloa tuotti kotijoukkueelle vihelletty rangaistuspotku – ja helpotuksen tarjoili kukapa muukaan kuin kapteeni Rasmus Karjalainen, joka viimeisteli pilkulta merikapteenin tarkkuudella.
– Pelillisesti ajateltuna meillä oli puolustuspelaamisessa kollektiivinen pyrkimys tehdä asiat niin hyvin kuin mahdollista. Täydellistä se ei vieläkään ole, mutta kehittyy koko ajan.
– Vastaavasti hyökkäyspelaamisessamme oli nähtävissä niitä rytmejä, joista olemme paljon puhuneet. Vieläkin enemmän haluaisimme siellä viimeisellä hyökkäyskolmanneksella vaarallisempia suorituksia, Isokangas linjasi.